03 marraskuuta, 2012

Sormustin ja sorkkarauta - kirja-arvostelu

Sain arvosteltavaksi Katja Rinkisen uuden kirjan - Sormustin ja sorkkarauta. Ensisilmäyksellä, kun selasin kirjan läpi, näin heti muutaman mielenkiintoisen kuvan, mutta ajattelin ettei kirja oikein ole mun tyylinen. Liian vaaleaa ja hillittyä.
Nyt, kun olen palannut siihen useamman kerran, alan koko ajan löytämään sieltä enemmän ja enemmän hienouksia. Itse asiassa kirja on pullollaan loistavan oivaltavia tuunaus- ja koristeluideoita kotiin.
Voisin kuvitella, että jos mulla nyt olisi taloprojekti tai kodin remppaus käynnissä, niin tämä kirja olisi ihan mainio apu ja ideapankki siihen.

Kirja sisältää todella paljon materiaalia. Kuvia ja ohjeita lähtien putkisängyn rakentamisesta, peilin vanhetuksen kautta vauvan kehtoon ja paperipussien kestävöittämiseen. Ideoissa on mahtavaa myös niiden uniikkius. Ainakaan itse en suurimpaan osaan kirjassa olevista ideoista ole törmännyt missään muualla.

Oon kerännyt tähän kuvia omista suosikeista. Lisääkin niitä olisi ollut, mutta koska en koko kirjaa voi tähän kuvata runsauden vuoksi, niin näistä saa jo hyvän kuvan. Mun lemppareita, joista aion muutaman ehdottomasti toteuttaa on iso virkattu kori, perhostaulut, astioiden koristelu, kiiltokuvatyyny (mainio idea muuhunkin kuin tyynyliinan koristeluun). Myös sateenvarjolamput, lamppukimput, denim matto ja kirjansivutapetti on aivan nerokkaita ja hienoja ideoita.

Olen iloinen tästä kirjasta ja voin lämpimästi suositella ostamaan. Tähän on mukava palata.










Kirjan on kustantanut WSOY ja se löytynee jo kaikista kirjakaupoista ja verkkokirjakaupoista.

2 kommenttia:

  1. Aika ihanan näköinen kirja, voisi vaikka itselle kääriä pukinkonttiin! ;)

    VastaaPoista
  2. Tilasin kirjan eilen, jään innolla odottamaan mitä kaikkea kirja kätkeekään sisälleen. Kirjat ovat siitäkin kivoja, että niistä tulee herkemmin kaivettua ideat esiin, lehdet kun aika usein pinoutuu ja jäävät unholaan.

    VastaaPoista